Sneško domaćica

Sneško domaćica

Volim da kuvam i pripremam razna jela, poslastice, peciva, kolače, torte ... za moju porodicu i prijatelje. Uživajte i vi sa nama.

четвртак, 4. април 2019.

SUŠENJE BELOG LUKA U DOMAĆIM USLOVIMA












Već sam pisala o sušenju povrća u domaćim uslovima tako da ovaj put neću da se ponavljam o prednostima ili manama istog. Ovaj put je u pitanju beli luk. Ako ste i vi od onih koji ne podnose beli luk u svežem stanju a volite da koristite beli luk u ishrani ovaj post će vam koristiti. Osušeni beli luk u radnji ima paprenu cenu a u domaćim uslovima od 1 kg belog luka dobijete osušeni beli luk da možete da ga koristite cele godine. Prednost osušenog belog luka je i sa zdravstvene strane jer mnogi ne podnose svež ili im smeta miris dok kod sušenog nema tih problema. Meni je lekar zabranio da jedem svež ali mi je osušeni dozvoljen. Pogledajte post pa presudite da li će te se upustiti u ovu avanturu.









POTREBNE NAMIRNICE:

- 1/2 kg belog luka













PRIPREMA:

Očistite beli luk od ljuske ali ga nemojte prati, treba da ostane suv. Koristite rukavice jer ja sam prvi put to radila bez pa sam spalila prste. Takodje ih koristite i u toku sečenja.

Trebaće vam 2 pleha od rerne na koje stavite papir za pečenje.

Svaki čen belog luka secite na tanke listiće po dužni čena. Ovo je jako važno jer je tako lakše sušenje.
Luk odmah stavljajte u pleh.

Kada ste popunili plehove i luk lepo rasporedili stavite ih u rernu oba odjednom. Uključite rernu na 70 C stepeni sa ventilatorom i stavite da se suši.

Ovaj proces traje oko 2 sata. Za to vreme povremeno luk promešajte. Po neki će vam se zalepiti za papir ali ga slobodno odvojite dok još nje sasvim suv. Na polovini sušenja, kada se količina u plehovima prepolovi, preručite luk u jedan od plehova i nastavite da sušite dok ne postane hrskav. Ako vam se čini da će luk biti previše taman smanjite temperaturu na 50 C stepeni. Treba da ima blago žućkastu boju i bude hrskav.

Luk izvadite iz rerne i ostavite da se ohladi. 

Čuvajte ga u pairnoj kesi, metalnoj kutiji ili staklenoj tegli.

Beli luk meljite u mlinu za kafu i uvek meljite samo malo, recimo pola mlina, jer samleven stajanjem hoće da se stvrdne. Možete povremeno da teglicu u kojoj čuvate mleveni luk protresete ili promešate jer na taj način ostaje rastresit. Ako se desi da vam se luk ipak stvrdne nekim oštrim predmetom, recimo nož, možete da ga razbijete na manje komade i opet upotrebite. Samleven luk čuvam u maloj teglici od kaše za bebe. Glavni snabdevač teglicama mi je ćerka jer ona kašicama hrani unuka pa je zamolim da mi ih ostavi. Inače male teglice mogu da se kupe i u našim radnjama ili jednostavno kupite jednu teglicu kaše za bebe i pojedite kašu a teglicu sačuvajte. 

Od ove količine luka, koja u svežem stanju vam se čini da je ogromna, dobije se jedna veća tegla suvog. Učiniće vam se da je to malo ali se setite koja je to količina bila u svežem stanju pa će te znati i da se lakše orjentišete prilikom upotrebe suvog. 

Deo luka možete dok je još hrskav rukama da usitnite na komade a deo da ostavite cele listiće jer vam neće uvek trebati luk u prahu ili ceo. 

Tokom stajanja luk će omekšati ali to tako treba i ništa ne smeta što se tiče kvaliteta.

Za sušenje sam se opredelila za rernu jer sušenje u dehidratoru traje jako dugo a od ove količine luka se napune samo dve police, tako da se više isplati da se to radi u rerni.


 Meni je luk malo tamniji jer sam ga duže sušila, ali meni ne smeta boja.















Prijatno!








Нема коментара:

Постави коментар

Možete komentarisati ali bez uvredljivih sadržaja.