Sneško domaćica

Sneško domaćica

Volim da kuvam i pripremam razna jela, poslastice, peciva, kolače, torte ... za moju porodicu i prijatelje. Uživajte i vi sa nama.

среда, 23. септембар 2015.

DOMAĆI PEČENI AJVAR










Ajvar koji je pravljen samo od pečene crvene paprike sa maslinovim uljem je nešto što bi svakako preporučila svima koji vole ovaj namaz od paprike.










POTREBNE NAMIRNICE:


- 20 kg sirove crvene paprike ajvarke
- 3 dcl maslinovog ulja
- morska so po ukusu
- sirće po ukusu


















PRIPREMA:



Papriku operite, osušite i ispecite na smederevcu ili na način kako to inače radite. Stavite pečenu papriku u najlon kesu da se upari. Papriku čistite od ljuske i semena, ispirajte je u vodi koja se ocedila od paprike, i stavljajte je odmah u cediljku tako da će se ona ujedno i ocediti dok svu papriku očistite.
Papriku sameljite u blenderu, ili mašini za meso, ali pazite da je previše ne sameljete.
Sipajte ulje u pekač i stavite u rernu na 200C stepeni da se zagreje.
Stavite usitnjenu papriku u pekač, poklopite i vratite u rernu. Posle jedno sat vremena je promešajte i opet vratite u rernu da se peče i dalje. Ponovo je promešajte kada prodje još jedan sat. Tada dodajte morsku so i sirće po ukusu. Vratite u rernu na još jedan sat. U mom slučaju se ajvar peko 3 sata. Pazite da se ne prekuva jer će zagoreti zato možete na pola sata da proveravate jer sve zavisi od vaše rerne. Ja sam koristila topli vazduh u toku pečenja.
Izvadite pekač iz rerne i vreli ajvar sipajte u tegle do vrha i odmah zatvorite i okrenite tegle naopako. Pokrite tegle kuhinjskim ubrusom i ostavite da se ohlade. Tada tegle vratite u normalan položaj i odložite u ostavu.








Za ajvar ostavljen na ovaj način nemora da se koristi konzervans jer se tegle vakumiraju i za tim nema potrebe. Ovako ajvar može da se očuva i 2 godine. Kod mene u špajzu je pretekla jedna tegla od prošle godine i ništa se nije promenila. 
Od ove količine paprike sam dobila samo 6 tegli ajvara ali paprika je bila pomešana tako da je jedan deo bio mesnata paprika sa tankom ljuskom a drugi deo paprika sa manje mesa a debljom ljuskom. Inače one liče jedna na drugu pa prodavci lako mogu da vam podvale, kao meni jer je bila pomešana u kutiji koju sam kupila.
Što se tiče ulja možda je mogla i manja količina, meni je ovako odgovaralo.








Prijatno!

Нема коментара:

Постави коментар

Možete komentarisati ali bez uvredljivih sadržaja.