Sneško domaćica

Sneško domaćica

Volim da kuvam i pripremam razna jela, poslastice, peciva, kolače, torte ... za moju porodicu i prijatelje. Uživajte i vi sa nama.

среда, 23. септембар 2015.

AJVAR PEČEN U RERNI - CRVENA PAPRIKA, PLAVI PARADAJZ I MASLINOVO ULJE





Prvi put spremam pečeni ajvar, u pekaču u rerni, i oduševila sam se jer je brže, negubi se puno vremena oko mešanja ajvara na ringli a i ukus mu je mnogo bolji, bar za mene.








POTREBNE NAMIRNICE:


- 7 kg očišćene crvene pečene paprike
- 3 kg plavog paradajza pečenog
- 5 dcl maslinovog ulja
- 100 g morske soli ili po ukusu
- 1 kašika belog luka u granulama
- 1 kašika kurkume
- 2 dcl jabukovog sirćeta ili esencija po ukusu















PRIPREMA:



Papriku ispecite i oljuštite, očistite od semenki i cedite u cedilu onoliko koliko je potrebno vremena da se sva paprika očisti. U mom slučaju papriku čistim i stavljam u cediljku tako da se ujedno i cedi.
Plavi paradajz ispecite i oljuštite. 
Postupak pečenja neka bude kako to inače radite, u mom slučaju je pečena na smederevcu, odstojala je u najlon kesi da se upari, u toku čišćenja ne koristim vodu već papriku ispirem u vodi koju je pustila paprika i cedi se u cediljki dok je čistim.
Sameljite papriku i plavi paradajz odvojeno u secku ili na mašini za meso. Meni je brže u secku a efekat je isti jer je neusitnim do kraja.
U pekač sipajte pola količine ulja i stavite u rernu za se zagreje.
Dodajte deo plavog paradajza na jednu stranu pekača a na drugu deo paprike i začine. Vratite u rernu da se zagreje i povrće i začini počnu da se prže. Sada dodajte ostatak povrća i opet vratite u rernu. Posle nekih pola sata sve promešajte i sjedinite, dodajte ostatak ulja preko, poklopite poklopcem od pekača i vratite u rernu. Pred kraj pečenja posolite i zakiselite i vratite u rernu na još pola sata da se ukusi povežu. Izvadite pekač iz rerne i vreli ajvar sipajte u tegle do vrha, poklopite i okrenite naopačke. Tegle pokrite kuhinjskim ubrusom i ostavite da se ohlade. Okrenite ih kada se ohlade i složite u ostavu.














Ajvar pečete na 200C stepeni, u mom slučaju je bio uključen i ventilator, tačno 2,5 sata. Za to vreme sam promešala ajvar samo 2 puta ne računajući ono u početku. Količinu soli i sirćeta stavite po vašem ukusu jer i ja sam iako sam navela u receptu količinu da bi imali orjentaciju. Neko koristi umesto sirćeta esenciju tako da vi ajvar možete da zakiselite na svoj način. U ajvar nestavljam konzervans jer kada se tegle vakumiraju na ovaj način nema potrebe, jedino kada teglu otvorite morate da je držite u frižideru, mada to kod nas ni ne dočeka da stigne u frižider jer se pojede.
Od ove količine paprike i plavog paradajza dobila sam 10 tegli onih od 720 g. Sirove paprike je bilo oko 16 kg dok kod plavog paradajza se gubi malo na težini tako da je dovoljno oko 4 kg. Za ajvar koristim maslinovo ulje jer mi je zdravije a inače ne koristim obično ulje zbog zdravlja.










Prijatno!

Нема коментара:

Постави коментар

Možete komentarisati ali bez uvredljivih sadržaja.