Sneško domaćica

Sneško domaćica

Volim da kuvam i pripremam razna jela, poslastice, peciva, kolače, torte ... za moju porodicu i prijatelje. Uživajte i vi sa nama.

петак, 24. јун 2016.

INTEGRALNI HLEB OD SPELTINOG I RAŽENOG BRAŠNA












Još jedan od integralnih hlebova koje pravim. Ovaj je malo specifičan, jer sam morala da ga premesim jedno 7 do 8 puta. Naime, kada sam zamesila hleb nestala je struja. Pošto je to trajalo skoro celu noć a testo je uskislo morala sam svaki put kada testo nadodje, da ne bi izašlo iz vangle, da ga premesim. Pekla sam ga tek pred jutro, kada je struja, posle moje intervencije, došla. Moj suprug je toliko pohvalio hleb da nikada do sada nisam napravila tako dobar hleb, na šta sam mislila da se šali. Ne, bio je u pravu. Stvarno je hleb ispao super.






POTREBNE NAMIRNICE:

- 1 kocka kvasca
- 1 kašičica šećera
- 2 kašičice soli
- 7 dl surutke
- 3 šolje (2dl) speltinog mekog brašna
- 2 šolje raženog mekog brašna
- 2 šolje rašenog integralnog brašna
- 2 šolje ovsenih pahuljica
- 1 šolja golice
- 2 kašike ulja
- 2 kašike susama

























PRIPREMA:


Stavite sva brašna, ovsene pahuljice i golicu u posudu za mešenje. Na jedan kraj u posudi izdrobite kvasac, dodajte šećer i deo surutke. Malo promešajte da se kvasac pokvasi i ostavite da zapeni.

Kada je kvasac zapenio kašikom, ručno ili mikserom, nastavci za testo, počnite da mesite testo. Dodati so i još surutke. Zamesite testo koje će da se odvaja od posude ali će biti lepljivo. Po potrebi dodajte još integralnog raženog brašna ili surutke u zavisnosti kakvo vam je testo. Odozgo sipati ulje i ostaviti pokriveno da se udupla. Meni je to trajalo celu noć, što sam već opisala u delu na početka posta, inače nije potrebno da to toliko traje. 

Uskislo testo promešajte i preručite u pleh koji ste obložili papirom za pečenje. Poravnajte i pospite susamom. 

Uključite rernu da se zagreje na 200 C stepeni a za to vreme će hleb da ponovo nadodje. Stavite ga da se peče 60 minuta. U rerni, ako nema opciju pare, stavite posudu sa vodom, jer para koja se stvara tokom pečenja pomaže da se integralni hleb bolje ispeče.

Pečen hleb izvadite iz rerne, pokrite ubrusom i ostavite da se prohladi. Izvadite ga iz pleha i odvojite od papira. Zamotajte u kuhinjski ubrus i ostavite da se ohladi.

Seći po potrebi na parčiće željene veličine.









Prijatno!

Нема коментара:

Постави коментар

Možete komentarisati ali bez uvredljivih sadržaja.